Про проєкт

Проєкт має на меті дослідити, як змінюються щоденні практики дитинства під впливом COVID-19 в українських містах. Для цього проєктна команда провела соціо-антропологічне дослідження із застосуванням новітніх методів та підходів (таких як віддалена етнографія, мапування та відеографія самими дітьми).

Результати дослідження дозволяють визначити, які зміни відбулись у таких сферах життя дітей: формальна та неформальна освіта, гра та вільний час, перебування вдома та поза домом, стосунки з рідними та друзями у зв'язку з карантинними обмеженнями. Отримані дані будуть корисні всім, хто спілкується чи працює з дітьми та для дітей.

Проєкт реалізовано за фінансової підтримки Українського культурного фонду.

Проєкт включає проведення соціо-антропологічного дослідження, ведення щоденника дослідження, та публічну презентацію результатів у вигляді аналітичного звіту, презентації спрощеної версії результатів на цьому сайті, а також публічної онлайн презентації у жовтні 2021 року.

<Отримати звіт>

<Презентація результатів> [Лінк на подію - презентацію / запис]

<Щоденник дослідження на сторінці “Дитячих географії”> [лінк facebook]

[лого  УКФ та лінк на сайт].

Для запитань та пропозицій, пишіть нам на culturalgeos@gmail.com.

Методологія

В фокусі дослідження — щоденне життя дітей трьох вікових груп (9-11, 12-14 та 15-16 років) та його трансформації під впливом нових умов (онлайн навчання, соціальна дистанція, хвороби близьких тощо).

Для того, щоб визначити, як COVID-19 вплинув на повсякденне життя дітей великих українських міст, ми провели комплексне дослідження у три етапи, включаючи безпосередньо поглиблене спілкування з дітьми.

Під час кабінетного етапу команда проєкту проводила аналіз наявних досліджень про дитинство в умовах COVID-19 в Україні та в інших країнах. Етап включає аналіз джерел та літератури з антропології і соціології дитинства, що дозволяє використати актуальні наукові підходи для аналізу емпіричних матеріалів, а також необхідну базу етичних стандартів та вимог для проведення соціологічних та антропологічних досліджень з дітьми.

Якісний етап передбачає проведення антропологічного дослідження щоденних практик в умовах пандемії дітей з Києва, Одеси, Харкова та Львова методом етнографії (віддалена етнографія та глибинне інтерв’ю), що забезпечило можливість для занурення у повсякденне життя дітей та аналізу впливу на них локального культурного контексту. Зважаючи на необхідність соціального дистанціювання, дослідження проводилось онлайн (онлайн-екскурсії, відео та онлайн-щоденники). Спілкування велось через telegram, viber та zoom.

Кількісний етап дав можливість перевірити наскільки дані, отримані під час якісного дослідження, характерні для дітей з різних міст України. Так, за допомогою телефонного опитування, проведеного партнером проєкту Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС), було отримано відповіді від 1000 респондентів віком 9-16 років у великих та середніх містах.

Результати дослідження

Результати дослідження можна завантажити тут <отримати звіт>.